Dag 2

Jag är medveten om att klockan bara är 14 dag två. Men för första gången sen igår morse så känner jag något slags hopp och glädje så jag måste självklart skriva lite så att jag minns det när den här resan är över. Jag har precis druckit min kl 14 måltid. Nu får jag vänta tills kl 18 med nästa.

För er som undrar så har min blogg numera förvandlats till en dagbok för mig själv där jag skriver om hur det går med min resa att nå min målvikt. Som är minus 21,3 Kg. Det låter mycket men det är inget orealistiskt mål. detta är inget som jag gör själv, utan med hjälp av rådgivare, hälsokostexperter, tränare osv.

Nu är det dag två på en resa som kommer att först ta slut om 3 veckor. 28 Januari. Sen kommer den fortsätta till 1 april. Det är då min målvikt förhoppningsvis ska vara nådd. Låter helt galet, men om experterna säger att jag klarar det så gör min hjärna det också. Detta ska gå vägen. Efter 1 april så fortsätter resan och slutar den dagen då jag dör. Men självklart kommer jag att få börja äta normal mat och sånt igen. Men gamla vanor ska brytas först.

Nu i 3 veckor får jag bara dricka flytande. Alltså inget tuggande och ingen normal kost. Det är sjukt tufft. Jag är hungrig konstant och av någon anledning blir jag lite mer hungrig efter varje gång jag har "ätit"(druckit) en måltid. Men om några dagar ska hungern tydligen avta, oj vad jag längtar






Jag jämför detta med avgiftning av droger eller alkohol. Jag fryser och svettas omvartannat. Jag tänker på mat och ätbara saker som jag normalt sätt inte alls tänker på eller ens tycker om. Men jag klarar detta:)

Kommentarer
Postat av: Milla

lycka till! :)

2010-01-08 @ 14:36:00
URL: http://bubblig.blogg.se/
Postat av: Pullan

You can doooo it! ;)

2010-01-09 @ 12:23:12
URL: http://linneaeg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0