Är jag egentligen 11 år?

Jag råkade sätta på en låt av misstag på datan och nu har den spelats om och om igen för jag glömmer stänga av den. Det är någon spansk skitlåt av någon omuisklisk fan. och nu har jag lyssnat på den så många gånger att den nästan är bra. Tragiskt.

Jag hade mycket fritid på jobbet idag, så då räknade jag lite. Och kom fram till att jag har åkt bil nästan 3 år av mitt liv. Alltså 3 år av 22 har jag tillbringat i en bil, om man räknar med alla bil resor till och från Belgien när vi bodde där, alla resor för att hälsa på släkten  Stockholm (Vi har flyttat mycket), där kommer vi till nästa punkt som jag kom fram till, att ja, jag har bott 2 år av mitt liv i Belgien. Jag har även bott två år av mitt liv i Turkiet (Om man räknar ihop allt sammanlagt, 8 månder där, 7 månader där, 5 månader där, 2 veckor hit, en månad dit osv..) Jag har även haft mens 2 år av mitt liv, och jag har sovit typ halva mitt liv (Det är väl så?). Jag har varit i andra random länder ca 2 år av mitt liv, och jag har pluggat i 12 år av mitt liv. Och då slog det mig, att va i helvete har jag gjort egentligen. Om man räknat bort skolan som är obligatorisk, så har jag suttit i en bil, varit utanför Sverige och haft mens i 9 år. Alltså kom igen. Vad är detta? Och om jag dessutom sovit bort halva mitt liv så har jag bara varit vaken i typ 11 år.. Vilket ger mig 2 år att göra någon nytta. Vilken ångest jag fick nu. Jag ska sluta sova.. Och sluta resa. Jag ska visserligen till Turkiet i en månad nästa vecka, men efter det. Då börjar mitt nya liv..

Over and out

Kommentarer
Postat av: Ante

Haha fan va intressant :D Lätt att jag måste börja räkna på sånt jag med.

2009-05-24 @ 22:25:21
URL: http://bakumatsu.blogg.se/
Postat av: clara

Fyfan det där var jävligt smart men att vara ute och se världen är väl att leva en av dom där roligast sakerna du räknade up? Jag älskar att resa och önskade jag kunde göra det jätteofta trots att hemma är bäst ! :D

2009-05-24 @ 22:25:54
Postat av: Jonas

Bevaka varandra med bloglovin? :)

lägg till mig, skriv en kommentar att du gjort det så lägger jag till dig :)



btw, har frågestund nu. Du får gärna fråga något :)

2009-05-24 @ 22:26:16
URL: http://jajnus.blogg.se/
Postat av: Candy

Sånt där är verkligen sorgligt att komma fram till. Jag får dödsångest, livsångest och framtidspanik av det. Dessutom börjar jag att ångra en massa saker och vanligtvis brukar jag inte gå och älta sådant som jag gjort.



Men att resa utomlands är väl ändå en rätt rolig upplevelse att fylla livet med? Även om det tar tid att ta sig dit man ska så är det ju värt det när man är framme tänker jag. ^_^

2009-05-24 @ 22:27:37
URL: http://eyecandy.devote.se
Postat av: Cecilia

om du slutar sova kommer du nog ganska snart sluta att njuta av ditt liv ändå. och om du slutar resa, vad har du då att se fram emot? just de två sakerna gör väl att man orkar med överhuvudtaget? det är väl snarare livskvalité än kvantitet?

2009-05-24 @ 22:28:21
Postat av: Sofia - One and only

oooj :O !

2009-05-24 @ 22:29:50
URL: http://youdontexist.blogg.se/
Postat av: Emma

Nej nej, fortsätt sov och fortsätt res ;)

Väldigt djupa funderingar har du, haha!

Tack för ett trevligt och intressant inlägg, fick mig att tänka lite ;)

2009-05-24 @ 22:30:21
URL: http://blajeans.blogg.se/
Postat av: Jonas

Bevaka varandra med bloglovin? :)

lägg till mig, skriv en kommentar att du gjort det så lägger jag till dig :)



btw, har frågestund nu. Du får gärna fråga något :)

2009-05-24 @ 22:37:03
URL: http://jajnus.blogg.se/
Postat av: Jonas

lägger till dig nu :)

2009-05-24 @ 22:45:22
URL: http://jajnus.blogg.se/
Postat av: " Miss Perfect "

Ska vi bevaka varandras bloggar? =)

kram // Emma

2009-05-24 @ 22:50:44
URL: http://emmsanatpea.blogg.se/
Postat av: Anonym

´Haha du är så jälva sjuk=)



Var det här något som ploppade in efter vårat samtal om hur många år vi har haft mens:P haha vilken förlängning=)

2009-05-25 @ 22:50:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0