Kvinnan är ju galen!

Vi skulle kunna, utan minsta problem, öppna en liten turk kiosk i Elins port vid det här laget. Varje gång jag kommer hit så köper vi godis eller bakar kladdkaka eller något annat. Men efter middagen är det ingen av oss som vill ha något godis, och så gör vi samma sak nästa gång, och helt enkelt glömmer bort att vi redan har massor, och så fortsätter det så. Så nu finns det tillräckligt med godsaker här för att öppna en korre i porten och på kuppen kunna tjäna en stor slant. Ja det är sånt som händer.

Elin har för två veckor sen flyttat hemmifrån, som alla kanske redan förstått. Och det är så underligt. För normalt sett när man flyttar för första gången så har man ju inte så mycket saker hemma, som tillexempel, el visp, 3 osthyvlar, soppslevar, 4 stekpannor, glas i alla former, hela uppsättningar av precis allt man behöver i ett kök, och hör och häpna, BAKPLÅTSPAPPER.. Vem tänker "jag ska ha bakplåtspapper" när man är på sin första shoppingrunda? Men nu har hon verkligen gått för långt. Vet ni vad jag hittade i hennes skåp idag? ett kakfat!!! KAK FAT. Vem, under 50 år, har ett KAK FAT hemma? Inte ett vanligt lågt fat som man kan ha vad som helst på, utan ett riktigt kak fat, med hög hals och små detaljer och skit. Och som om det inte vore enough så har hon en espresso maskin? Hon dricker inte ens kaffe. Hennes försvar är "Men alla har ju en kaffemaskin hemma". Ja men espresso maskin? Kom igen. Helt ofattbart. Kvinnan har allt.

När vi ändå pratar om Elin så måste jag berätta om hennes besatthet. Det är nämligen så att Elin är besatt (läs BESATT), av måns zelmerlöw. Det är säkert många som gillar honom (jag är inte en av dom), men hon är verkligen besatt. Hon ska framkalla en stor bild på honom och sätta i en ram i sin bokhylla. Hon planerar dessutom hur hon ska få honom att dumpa Marie. Det är ganska roligt tycker jag. Men när hon får en sån där läskig mördar blick varje gång någon nämner henne eller vi ser henne på tv så blir jag lite rädd.

Nu ska vi sätta på en film som vi har hyrt. Men först ska Elin sjunga klart hope and glory... Som sagt. Jag sätter nog punkt.


Kommentarer
Postat av: sandra

Nej usch fy, linda rosings läppar vill väl ingen ha, haha!

2009-05-15 @ 21:50:16
URL: http://lovebysandra.blogg.se/
Postat av: emma

God morgon! :)

Allt bra?



Om du har tid och lust,

får du gärna kika in

i min blogg :D <3



// EB

2009-05-16 @ 09:06:03
URL: http://emmabolmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0