Mcdonalds

Gud va tråkigt det är att blogga när man inte får några kommentarer. Jag har jätte många läsare varje dag, vilket gör det ännu tråkigare att ingen kommenterar. Kom igen nu people. Lever ni?

En sjukt skön tisdag må jag säga! Satt hemma hela morgonen och pluggade trots att jag nog hade behövt åka till jobbet och hämta min kalender som jag glömt där. "hej det är amanda, vad ska jag göra den 29e?" "Hej det är jag igen, vad ska jag göra den 1 juni?" "hej igen,oops, när börjar jag jobba på lördag?" ja, den är ganska bra att ha helt enkelt. Får nog hämta den i morgon innan jag ska ut med min klass! Det kan sluta hur fan som helst. Vi är ingen vanlig klass..

Idag gymmade jag med mamma, det var jätte roligt som alltid. Sen åkte vi ner till ica maxi och så ville mamma vara lite Wild and crazy som hon utryckte det, och käka donken. Vilket kändes lite meningslöst med tanke på att vi just vart på gymmet. Hennes argument var att hon inte orkade laga mat, vilket hon inte ens skulle, eftersom jag hade lovat att laga mat till henne. Hon kunde inte bara erkänna att hon ville äta på Mcdonalds.

På vägen hem diskuterade vi våran sociala förmåga. Alla som träffat mig kanske vet att det inte är något fel på min. Jag anser mig själv ha en social kompitens som heta duga. Hon började prata om hur vida man ska hälsa på folk och småprata i vissa situationer, som tex i bastun på gymmet eller när man står ensamma i en hiss och ska åka 14 våningar. Då va jag dock väldigt snabb att påpeka att hon minsan aldig kommer hamna i den sitsen, kvinnan som gick upp ALLA trappor i Eifeltornet liksom. Min mamma skulle inte åka hiss om hon så fick 1 miljon kronor för det. Vi kom iallafall till att det är den andra personen som kommer in i bastun som har ansvaret att börja småprata. Det känns ju dumt att bara sitta där helt tysta. Dessvärre tycker jag att just i en bastu är det stället då jag har minst social fömåga. Så jag brukar gå om det kommer någon. Varför vi diskuterade detta vet jag dock inte, men det bjöds på en massa skratt iallafall. Speciellt när min mamma utrbrister att hon älskar att prata om träffa nya människor! Som om jag inte har bott med henne i 22 år och redan visste det.

Nu ska jag göra mina sista inlämningar, för i morgon är min sista officiella skoldag. nästa vecka är bara mys.

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0