Omkörd eller överkörd?

Idag mina vänner, sa min cykel till mig att det va dags att rulla lite igen efter några dagars vila. Så det blev cykeln till skolan. Sen gymmet där jag mötte min vackra mor. Jag bestämde mig för att göra en brak middag med fisk och haloumi så på tur stod maxi. Men jag kände dock att det inte var läge att åka hem riktigt än så jag åkte förbi min lilla (?) kusin johanna och skvallrade lite i det mindre varma vädret. Men sedan hände något, på vägen hem. Det är en bro över från söderby till vedelsö. och den är hanska brant. Precis som jag övervägde att hoppa av och gå upp så svichar två 5-6 åringar förbi mig på sina mini cyklar och då fick jag genast ny energi, jag kunde ju inte låta dom cykla upp utan minsta problem medans jag började fundera ut vad som skulle stå på min gravsten liksom. Inte helt okej. Jag vann tillslut och vart as nöjd, men när jag insåg att dom åkte ner för att sen åka samma tur upp igen så blev jag lite mindre nöjd. Och just som jag va i värd med att spionera på dom så blev jag nästan överkörd av en bil. Ja, en trevlig cykeltur med andra ord. Ja ska åka dit i morrn samma tid och kolla om ungarna är där. Nu är det krig!

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0