Bartändare

Mandon: vad jobbar han med då?
Sonia: Han är taxist.
Mandon: Vad är det?
Sonia: Sån som kör Taxi.
Mandon: Ja, men säg det då. Taxi chaufför heter det ju.
Sonia: Jaja, men man kan säga taxist också. men förut jobbade hans om bartändare.
Mandon: Hahaha, brukade han gå runt och tända eld på saker i barer eller blandade han drinkar?
Sonia: Blanda drinkar så klart. Vet du inte vad en bartändare är?

Haha, alltid lär man sig något nytt.. Inte visste jag att det hette bartändare. Inte taxist heller för den delen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha det heter inte bartändare, utan bartender. =)

Taxist heter det inte heller, utan precis som du sa amanda så heter det taxi chaufför. =D

2009-04-23 @ 13:00:52
Postat av: Anonym

Bartender och taxi chaufför är rätt..

2009-04-23 @ 15:18:02
Postat av: elin

haaaahahahahaha jag hade vikt mig dubbelt av skratt om jag hade hört det där :D

2009-04-23 @ 22:43:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0