Smörgåstårta

Jag fick GODKÄNT! Wiiiho. Och pappa blev klar med något idag också så vi ska fira med smörgåstårta. Kan bara tillägga att det inte tillhör vardagen att vi firar varje gång jag blir godkänd i en kurs. Pappa hade bestämt sig för att fira på väg hem från jobbet, så jag liksom bara bjöd in mig själv där och sa att vi kunde fira mig på samma gån. riiiight ooooon brukar vi säga då.

Min pappa är ganska rolig. Om han inte vill att man ska röra något som han har köpt så tar han till taktiken att skriva det på tinget, istället för att bara säga det. Och det funkar faktiskt. Ni kanske minns en bild jag la upp i somras på en solkräm som han skrivit "tvi tvi, rör ej" på. och så brukar han skriva små lappar när han har råkat öppna någons post eller liknande och skyller på mamma. "Det var inte meningen. /Mamma" (med världens fulaste handstil, alla vet att det är han) Väldigt charmigt. Idag hittade jag två red bull i kylen med "NEJ" på dom. Haha. jag tycker han är rolig min pappa. Jag skrattar varje gång jag öppnar kylen. Finns ofta något att skratta åt.



(Kanske ska tillägga att han inte gör detta för att han är snål, utan för att max faktiskt dricker upp allting som pappa ska ha som groggvirke eller liknande, och så är det slut när han ska göra en drink. Men det fattade ni nog själva)


Idag träffade jag min vän Camilla för en lunch o quicki på stan. Det var 100 år sedan jag träffade henne ( ett halvår). Det var himlans trevligt. Vi köpte ett par skor var på skopunkten, och jag fick det 3e! Hur romantisk är inte hon? Och när jag sa att hon lika gärna kunde få dom, varför just jag liksom? Då sa hon bara "äsch, man ska utnyttja varandra, och du behöver dom mer" Haha skön kommentar. Dessutom undrar jag lite över det där att jag behöver dom mer... Ser hon inte igenom min "fattiga student image" som jag har byggt upp? Haha
Nej hon är en underbar varelse och vi ska snart ses igen.

Oj, tv ropar på mig. Man kan inte säga emot.

Over and out

Kommentarer
Postat av: Jaq

Ohhh vad kul att du bloggar igen min vän!=)

2009-10-22 @ 22:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0